onsdag 20 februari 2008

Det nervösa har startat...

Usch, fy, spott och ve - nu är den stora nervositeten ute på nätet :o)

Hemnet

Bara att hoppas att allt går som man hoppas så man inte behöver flytta till Riksten med "baksmälla" över att man får mer lån än man hoppats på...


Sen sådär i det undanskymda för all städning, mäklardiskussioner och husfotografering så kom ett brev från Älvsbyhus som sa husleverans 31/3 och slutbesiktning 7/5. Det var lite senare slutbesiktningsdag än vi trott eftersom det då kan bli lite tufft för Koordinaten att få övervåningen klar till 1:a juni, men vi får väl se. Det kanske klaffar ändå...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättefint ut! Samma mäklarfirma som jag hade förra året. Stort lycka till!

Rufsrufs sa...

Här håller vi båda tummar och tassar för att det skall gå bra på försäljningen.
Ni har ju ett jätte rart radhus.

Stort Lycka till från oss på landet!
Kram

Anonym sa...

Jag kommer ihåg det nervösa för ganska exakt ett år sen :-D
Det ser superfint ut!

crippe sa...

hej !

undrar vad ni vet om inkoppling av
bredband/tv/tele får inga bra svar av telia.

// grannar i hus 5

Anonym sa...

Hej!
Jag har just pratat med Telia och beställt inkoppling av fiberLan med DigitalTV + Internet.

Det vara bara att ringa 020-755766 och uppge adressen + det ramavtal som vi har tack vare Riksten: 908891.

Föressten hur har ni tänkt göra med era badrum där nere? Ska ni kakla? Vem ska göra det åt er? Finns det möjlighet att vi alla använder samma företag och få lite rabatt tro?

/ Thomas Javing i Tomt 4

Anonym sa...

Crippe: Jag är inte så insatt i Teliabeställningen, men jag tror Roger beställt telefoni och bredband redan. Han är inte hemma nu, men jag ska be honom svara dig.

Thomas: Vi ska kakla båda badrummen och faktum är att Roger har varit och träffat vår kakelkille ikväll och visat honom ett av husen i Riksten. Är ni intresserade så lämna kontaktinfo så hör vi av oss till er.
Sen vill jag säga att jag gillar köket i er lägenhet jättemycket (har tjuvkikat på hemnet). Vad är det för luckor ni har och har ni tapetserat och satt glas själva ovanför diskbänken/arbetsbänken?

Lotta

Anonym sa...

Hej Lotta!

Mitt telefonnummer är 0707687126 och mail thomas@javing.se ni får jättegärna kontakta oss. Har ni fått ett bra pris gällande kakling? Kommer det vara klart innan er inflyttning?

Tack!
Vi har Ikeas luckor Applåd och ja det är en tapet med 3,5 meter glasskiva :-)

Anonym sa...

Jag missade att svara på din fråga; Vi tapetserade själva men glasmästaren här i Hagsätra fixade glaset och monterade det åt oss.
/Thomas

Anonym sa...

Hej!
Har inte så mycket mer info än Javing att förmedla, han har skrivit komplett :o)
Vi bokade oss tidigt i Januari redan, och vi valde 100/10 MB internet samt ip-telefoni.

Det var struligt vid bokningen och jag skickades runt på diverse kundtjänster inom Telia.
En hjälp på vägen för mig var att de kunde hitta familjen på Annabergsvägen 36 som flyttade in till jul, och sen kunde de leta sig bakvägen till bokningen av avtalet med Telia. Så blev det för mig i alla fall då jag ringde.

Telia sa att de behövde minst 3 veckor att få det att fungera om de hade normal beläggning, men de varnade för att det kunde bli många inkopplingar till sommaren så det är lika bra att försöka vara ute i tid så man förhoppnningsvis ligger "framtill i kön" istället för långt ner i kön...

Lycka till, för det kan man ibland behöva när man har med Telia att göra :o)


/ Roger