tisdag 9 oktober 2007

Inget byggande, utan istället rivs det...

Vi var ute på plats för omkring 2 veckor sen och kollade och såg då att det stod stakningspinnar utsatt som antagligen satte ut fastighetsgränser. När vi då gick och kollade fick vi inte riktigt ihop tomtgränserna på vår egen tomt eftersom vi har ett "vikt hörn" då vi har tomtgräns både mot tomt 10 och 9. Idag tänkte jag (Roger) att jag skulle åka ut och spana lite när det var ljust, hade lite jobbgrejor med mig, och kartan i handen och så skulle jag mäta och kolla lite. Har Älvsbyhus ändå skickat räkning på utstakning av tomter så kan man ju kolla om de gjort det komplett :o)

I vilket fall som helst så kom jag dit och det första jag såg var att det var både lastbilar och schaktmaskiner som körde omkring. Och de rackarna körde på just vår tomt också :o) Fast de byggde inget utan de rev. I skogskanten har vi ju haft en ful äldre stenbyggnad som antagligen varit en nätstation för områdets kraftförsörjning, men nu när militären är borta så behövdes den inte. Skitbra tycker vi, för att ha den där gamla nyggnaden rakt framför tomten hade inte varit så kul.

*kul*
-Att den gamla elstationen håller på att rivas

*mindre kul*
- Att grävfordon och lastbilar tagit bort utsakningspinnar för de inre gränserna för tomterna 9-12 så det är svårt att ser hur det blir...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med lite nytt info. Hoppas pinnarna kommer upp snart igen, så ni kan drömma lite......